Potřebuji IT radu! Brno a okolí :-) Za odměnu!

• strixsr
      strixsr
      Bronz
      Registrace: 04.10.2009 Příspěvky: 5,202
      Ahoj,

potřeboval bych radu ohledně mého stolního PC od někoho zběhlého v IT.

Poslední dobou se mi stává, že se PC samovolně vypne. Poté, co jej vytáhnu z
      elektriky a rozdělám, zda v něm není prach nebo něco podobného, tak se zase
      rozjede, ale je to pouze dočasná záležitost, při některém z dalších spuštění se
      opět sám od sebe vypne.

Popis stavu:

Já osobně jsem IT laik, takže moc netuším, o co se jedná. Dle mého názoru to
      bude něco s přehříváním. Doma mám poměrně vysokou teplotu, zvlášť teď přes ta
      vedra. Počítač se už dříve dost přehříval, pokud měla deska (mám zato že to byla
      deska, každopádně se jednalo o hodnotu TMPIN1 udávanou programem Hardware
      monitor) přes 70 stupňů při vyšší zátěži PC, tak začal počítač pískat a musel
      jsem náročnější aplikace vypnout. Nikdy se ale nestalo, že by se sám od sebe
      vypnul. Pouze dříve se stávalo, že se vypínal, problém byl ale v jednom slotu
      pro paměti, tak nyní používám už pouze zbývající tři sloty.

V současné době má klidně 45 - 50 stupňů, i méně a stejně se samovolně vypíná.
      Dříve proti přehřívání pomohlo vyfoukat vnitřek PC stlačeným vzduchem a
      odstranit prach, v současné době není v PC pomalu ani troška prachu, alespoň na
      místech, na která mám přístup. Taktéž všechny sloty jsem se snažil po vydělání
      součástí PC vyfoukat stlačeným vzduchem, aby ani v nich nebyl prach.

Popis práce:

Jde mi o to, aby byl jasně identifikovaný problém, proč se PC vypíná, než začnu
      bezmyšlenkovitě nakupovat jednu část PC vedle druhé. Nejlepší by bylo se na PC
      zřejmě podívat osobně, případně, pokud by dle popisu byl schopen problém vyřešit
      takto na dálku, dostal by odměnu on (první úspěšný řešitel).

Podle mého soukromého názoru se může jednat o nedostatek chlazení, málo pasty