Daně, vrácení daní (no poker)

• karisek
      karisek
      Moderátor
      Moderátor
      Registrace: 31.05.2012 Příspěvky: 3,151
      Ahoj.
      Je tu někdo, kdo se dobře vyzná v daních a mohl by mě ujistit v jedné věci? Uvažuji na tímto. Mám dvě práce na DPČ současně.
      V první práci na DPČ si vydělám průměrně 5000 Kč za měsíc a uplatňuji tam slevu na dani (mám podepsané prohlášení k dani)
      V druhé práci si vydělám průměrně 3000 Kč a už tam samozřejmě slevu neuplatňuji, protože to zákon nedovoluje a proto odvádím zálohu na daň (cca 600 Kč)

Otázka je: mohu si o ty zálohy z druhé práce, kde neuplatňuji tu slevu, potom požádat v daňovém přiznání?
      já se domnívám že ano, protože v té první brigádě tu slevu neuplatním zdaleka celou, ale měl bych mít nárok na její plné čerpání ne? Ta základní sleva je nějakých 2k na měsíc + jsem ještě student, takže reálně mám asi tu slevu ještě nějak navýšenou.
  • 2 odpovědí
    • Bobes12
      Bobes12
      Stříbro
      Registrace: 23.12.2011 Příspěvky: 307
      Ahoj, ano.
      1) Vezmeš všechny příjmy ze všech závislých činností, když jich budeš mít deset, nasčítáš všech deset dohromady.
      2) Pokud si někde platil pojistné, odečteš ho, máš dílčí základ daně ze závislé činnosti.
      3) Odečteš od toho nezdanitelné části a odečitatelné položky, pokud nějaké máš (asi nemáš)
      4) Spočítáš daň
      5) Od daně odečteš slevy, to je to, co tě zajímá:
      - základní (to jsou ty tvoje cca 2k měsíčně, bylo to 24 840 Kč/rok, ale chce to používat aktuální formulář, občas se to zvedá)
      - na studenta (4 020 Kč/rok)
      - případné další (asi zase nemáš)
      6) No a nakonec jednoduše porovnáš to, co jsi zaplatil na zálohách, a to, co máš platit (výsledek bodu 5). Rozdíl (přeplatek) ti vrátí.

Používám excelovský formulář z iDnes, je dost návodný, nikdy jsem s ním neměl na FÚ problém.
    • karisek
      karisek
      Moderátor
      Moderátor
      Registrace: 31.05.2012 Příspěvky: 3,151